Helgen



Det gick tydligen inte så bra... Ägaren var tydligen kriminell sedan tidigare. På det hela taget ett misslyckat projekt.

Ellen är på väg hit. Hon började lifta från Bryssel i morse och har tagit sig över engelska kanalen. I morgon tar hon sig ner hit. När hon så småningom styr kosan hemåt följer jag med. Osäkert när exakt det blir, men ganska snart.

Igår tog jag mig ner till strandpromenaden för en joggingtur(!) och idag fann jag mig där nere igen. Det har varit riktigt härliga, soliga dagar i helgen. Så det gör inte så mycket att jag hade en liten incident med ett så kallt "span" i fredags. Efter ett halvår av vaga uppmuntringar (online) och undvikande beteende (IRL), från hans sida, bad jag honom försvinna. Jag tror att jag kan ha fått en tjugofemåring att gråta. Det var inte meningen, men det kanske får honom att fundera över ett och annat. Fast kanske inte. Good riddance. Men det är synd. Jag tror jag hade gillat honom.

Alec var förbi ikväll. Vi åt potatisklyftor och tände andra adventsljuset. Sedan improviserade vi fram en smulpaj med äpplen och kanel.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är rätt syrran så där kan han inte hålla på att vela.. Visst är det lustigt att när man ber dom att dra så blir man intressant. Ett "man vill alltid ha det man inte kan få" stämmer klokrent in här=) Superhärliga bilder med något som kallas sol..vad nu det är?? För en norrlänning som lever i mörkret. Ha det gott!! Hoppas vi ses snart!!

2008-12-08 @ 21:33:28
Postat av: Johanna

7 minuterskola!

1 dl sirap

2 msk kakao

1,5 dl socker

2 msk smör

Blanda allt i kastrull

Kulprov efter 7 minuter ;)

(Eller ännu lättare är att kolla med en ugnstermometer; 120-125 grader för den perfektaste kolan)

Lycka till!

2008-12-09 @ 12:50:29
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0