En väldigt rolig vecka.

Ellen är här och vi aktiverar varandra. Vi har hängt på Cowley Club nästan varje dag och ätit deras billiga och asgoda vegankäk. Cowley Club är en volontärskött 'social centre' med bokförsäljning, bibliotek och massor av gratis alternativmedia och fungerar som mötesplats för många organisationer och aktionsgrupper. Vi har varit på två demonstrationer och skulle ha åkt till British National Partys julfest i Crawley också, men stannade hemma för att våra kläder var blöta. BNP försöker även sätta upp en lokalgrupp i Brighton&Hove och skulle haft möte på en pub i Hove i onsdags kväll. En motdemonstration arrangerades av Unite Against Fascism med bara några dagars varsel, och trehundra människor dök upp, mot BNPs tre.

När vi lämnade lägenheten igår morse var det stormvindar. Eftersom tidvattnet samtidigt var vid sitt högsta gick vågorna nästan upp till strandpromenaden. Högsta jag sett. På strandpromenaden möttes vi av en stor skara jultomtar. De hade precis avslutat Santa Dash, ett 5km-lopp i tomtedräkt.

På Cowley Club träffade vi ett par som Ellen först träffat på ett miljömöte i Köpenhamn i somras och sedan stött ihop med på tåget mellan Lille och Calais och liftat till London med, förra helgen. Och nu satt de på Cowley Club och åt stekt frukost. (Aktivist-)Världen är liten!

I fredags var vi på konststudentfest mellan ett och fem på eftermiddagen, som ordnades av Alecs klass. Kul att kunna dansa i timmar i ett mörkt och rökigt rum och sedan gå hem och göra middag, läsa bok och gå i säng klockan elva. Varför är inte alla fester på dagtid?

Ellen och jag är söndagslata på puben, läser gratistidning och kollar mejlen. I eftermiddag kommer Alec över för adventsmys med potatisgratäng som vi ska laga.

Vi räknar med att börja åka hemåt på onsdag.

Mitt omöjliga span har tagit bort mig som vän på Facebook! Ännu en gång påminns vi om hur nya former av socialt liv på internet för med sig nya outforskade dimensioner av avvisande. Hur ska jag tolka detta? Menar han att han aldrig mer vill prata med mig? Borde jag vara orolig? Eller betyder det bara att han hänger för mycket på Facebook? Förmodligen.

Kommentarer
Postat av: Erika

Oj, vilken vecka du verkar ha haft :) Låter mycket trevligare än här. Jag tycker inte du ska tänka mer på den där killen, han verkar alldeles för komplicerad (eller är det kanske det som gör honom intressant? Brukar kunna vara så). Kul att du snart kommer hem, hör av dig när du är hemma, ska bli så kul att träffa dig! :D Tack för brevet förresten, vilken timing du har med dina brev/kort! Brevet gav mig orken att ta tag i ett 20-sidors arbete (NÄSTAN KLAR!), så jag slipper ha det hängandes över mig över jul. Längtar efter att träffa dig, höra om allt och få chans att prata med någon om England som inte vill slå ihjäl mig för att ha pratat om det tusen ggr ;) Ha det bra vännen, och du är så välkommen hem :) Kram!

2008-12-14 @ 20:27:21
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Erika

Verkar som du har haft en intressant vecka :) Tycker inte att du ska tänka så mycket mer på den där killen, han verkar lite väl komplicerad (om det nu inte är det som gör honom intressant, brukar vara så ibland). Så kul att du snart kommer hem! hör av dig, ska bli så roligt att träffa dig :) vill höra allt vad du har varit med om, samt tror jag du är den enda som inte vill slå mig i huvudet bara jag nämner England (har nog pratat liite för mycket om det med dom här hemma;P). Har Johanna pratat med dig om nyårs? Om du nu inte har andra planer kanske :) Kram!

2008-12-14 @ 20:49:53
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Erika

vafn, såg inte ut som det första inlägget kom med. Är lite för trött i ögonen nu, strunta bara i ett utav inläggen ;)

2008-12-14 @ 20:50:56
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Anna

2008-12-15 @ 23:17:07
Postat av: Anna

Håller med Erika.. Verkar alldeles för komplicerad. Han kommer att ta mer energi av dig än du får tillbaka. Tro mig har själv varit i dessa banor.

Vet du jag har fått ett nytt jobb!! Ska börja på Länsförsäkringar som rådgivare=)

Så kul, tror knappt det är sant.

KOm hem nu så jag får höra om dina äventyr. Kram,kram / stora syster=)

2008-12-15 @ 23:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0