I Moulsecoomb

Sitter pa University of Brightons bibliotek i Moulsecoomb och gor juridisk research for ett valgorenhetscenter jag borjat volontara hos. Lagger marke till en del forandringar i biblioteket. Bland annat en tv-skarm med reklam inne i datarummet. Inte uppskattat.

Ellen och jag blev bjudna pa middag hos Alec igar. Vi at pitabrod med gronsaker och hummus, gjorde ugnsbakade palsternackor och at riskakor med choklad pa till efterratt. Och sa kollade vi pa en fin film for barn. Vid halv tre borjade det vara dags att avrunda dagen, sa Ellen och jag fick sova i Alecs stora sang medan han sov i en av sina bortresta housemates rum. En sang! Jag hade inte sovit i en riktig sang sedan jag bodde tillfalligt hos Alec i oktober! Jag har sovit gott i natt.

Newsflash:
- En skojare vid namn Madoff har lurat till sig miljontals pund genom att investera andras pengar i ett foretag som inte finns. Manga hogt ansedda brittiska affarsmanniskor finns med bland de lurade. Osis.
- En skara demonstranter som blockerade Stansteds landningsbana for en vecka sedan sa att nastan alla Ryanairs flygningar den dagen fick stallas in har fatt valdigt positiv mediauppmarksamhet. Till och med fran Sunday Times!
- Det ar upplopp i Grekland. Tidningarna skriver om disillusionerade medelklassungdomar utan jobb och utan hopp som tar till gatorna med diverse tillhyggen som kan kastas mot polisen. Polisen har slut targas och har bett Israel och Tyskland om pafyllning. That may be, men de brittiska tidningarna verkar ha glomt bort strejkerna som var redan innan en femtonarig pojke blev skjuten och dodad av grekisk polis. Det hela borjade med protester mot den korrupta regeringens nyliberala reformer. Tidningarna beskriver det som ett anarkistiskt street party, vilket inte gor nagon rattvisa, varken strejkande arbetare eller stenkastande ungdomar.
- Brighton&Hove har Englands renaste allmanna toaletter! De har nyligen kommit tvaa i The Premier League of Local Authority Public Toilets for 2008. Bast toaletter i Storbritannien har skotska hoglanderna.

I morgon lamnar vi on. Vi hoppas kunna ta oss upp till Belgien forsta dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0