Annu en dag pa jobbet

Jag far jobba idag, imorgon och pa lordag. (om de inte andrar sig igen, vill saga)

Dagen borjade i vanlig ordning med att jag inte hade en aning vad det var meningen att jag skulle gora, samt att den konsol jag fatt inte fungerade. Men idag satt jag bredvid en trevlig stockholmare som var valdigt hjalpsam. Han hade last litteratur en termin pa Stockholms universitet och mejlade over ett langt dokument med ryska noveller, "att lasa nar man maste sitta och vanta lange eller sa". De har var helt underbara att ha till hands nar jag for hundratjugoelfte gangen gick genom samma spelmoment pa autoplay for att se om det slumpade meddelandet vid slutet av momentet skulle bli ett av de fa som jag annu inte kollat grammatiken pa. Man ska val inte alltid doma ut folk bara for att de ar fran Fjolltrask.

Stora nyheterna idag ar att den stora butikskedjan Woolworths (som mestadels saljer billigt skrap) ar till salu for £1, att stolta kvalitetskedjan Marks & Spencer har en panikrea enbart idag med 20% rabatt pa allting, och oppet fran atta pa morgonen till sen kvall. Rean galler dock inte den fantastiska M&S-maten, sa jag har inte brytt mig om att ga dit.
Inrikesministern intervjuas angaende den nya prostitutionslagstiftningen, som radikalt nog inte riktar sig mot de prostituerade, utan mannen som koper sex. BNP:s medlemslista som spritts pa internet av nagon intern sabotor visar aven var medlemmarna finns. Ett enda valdistrikt i Skottland har over 16 medlemmar. Helt fria ar bara Orkneyoarna, Shetlandsoarna samt nagra distrikt pa Nordirland. (Brighton ar inte nagon hotspot for BNP, men har sina svarta far)

Kommentarer
Postat av: Erika

Marks & Spencer <3

2008-11-21 @ 05:41:02
URL: http://erenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0