Jobb, jobb.

Jag ska jobba i helgen. Och overtid mandag, tisdag. Overtid betyder inte OB-tillagg (som om!) men daremot betald middag (£6). Och helgjobb ger lite hogre timlon.

Idag kallades alla skandinaviska testare (pa mitt projekt, dvs tva per sprak) in pa ett specialmote. En utvecklare har fuckat upp sitt eget schema och ligger langt efter, med tanke pa att sista testronden ska goras pa onsdag. For att imponera pa denna viktiga klient vill vara chefer att vi pa Babel ska fixa deras strul genom att jobba arslet av oss fram till pa onsdag. Dagens hojdpunkt ar saledes den interna mejlvaxling som pagick efter detta mote, mellan alla skandinaviska testare. Maken till becksvart, cynisk humor far man leta efter! Det var helt fantastiskt.

Jag tror jag borjar forsta det brittiska klassystemet lite battre nu. De pastatt hoga lonerna galler alltsa jobb med sarskilda kvalifikationer. Managers och andra 'senior positions'. Utan kvalifikationer hamnar man bland bottenskrapet med osakra anstallningar, laga loner, daliga tider etc. Det ar dar nere jag befinner mig nu. Fast med £6,50 i timmen raknas vi absolut bland bottenskrapets ovre lager, finansiellt. Jag kan ju liksom betala hyran och annat jag kan behova. OM jag far jobba. Det vet man ju aldrig.

Babels managers sitter i ett sarskilt rum som kan se oss, men som har spegelglas fran varat hall. De har frasch, sval luft och ladersoffor! Och mycket skonare stolar. Naturligtvis.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas det blir bättre för dig:) Tack för kortet och M&M'sen! :D Roligt kort och självklart goda godisar ;) Kul att få höra hur du har det, skulle vara jättekul om du tog något kort hur lgh ser ut och skicka, så jag kan få se hur den ser ut när man har hört om den :) Nu ska jag, krypa ner under en filt, tända några ljus, njuta av M&M's och läsa en kursbok om hieroglyfer som jag fick av Ida och Malin (sammma som de använder på Cambridge!). Att det har kommit mycket snö gör det hela inte mindre mysigt heller :) Hur är vädret hos dig? Trevlig helg! Kram!

2008-11-22 @ 15:02:24
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Anna

Här ligger man i soffan snorig och trött. Jens ska på nån skoterfest men jag skippar den.=) Kallt är det ute så det blir mysigt att ligga under filten och se massa bra filmer. Ja lägg ut bilder på lägenheten!! Vore så kul att se. Nu har bror flyttat in i sin lägenhet också. Ha en mysig kväll.

2008-11-22 @ 17:20:06
Postat av: Tage

Visst är det trevligare på kommun bättre betalt långa raster och ingen chef som glor på en,plus man känner sig uppskattad, skämt åsido du är duktig som kämpar på i det konservativa England.Det är en lärpenning som du kommer att skratta åt senare. Pappa

2008-11-23 @ 17:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0