Senaste nytt.

Vad händer här nere egentligen?

Jag har internet hemma! ...men vette fan om det här räknas. Segare uppkoppling får man leta länge efter. I morgon är det jag som går tillbaka till affären och lämnar igen manicken. Det här funkar inte. Men. Kul att åtminstone kunna ana den frihet som internetuppkoppling ger, frihet som ligger just precis utom räckhåll. Men snart så. Jag ska bli en fri människa!

...Skämt åsido. Jag har skaffat element också, tack vare sponsring från mor och far (åh, vad skulle jag göra utan dem? -frysa!). Det står här bredvid och värmer mig, nästan som en riktig kompis. Dumt nog verkar varmluften gå rakt uppåt och försvinner alltså upp i mitt väldigt höga tak. Men på något sätt värmer det upp rummet, allt eftersom. Det annonseras som otroligt "eco" och ska dra lite ström etc. De kunde ju ha tänkt på spridningen också.

Jobb då? Jag känner mig lurad. Det var lite överilat att glädjas åt ett fulltidsjobb. Jag har nu varit på inskolning i tre dagar. Nästa steg är att de "hör av sig när de har något nytt svenskaprojekt". Troligtvis är det ganska snart, eftersom de slösat pengar på min inskolning. Men man vet aldrig, så för stunden letar jag vidare efter andra jobb. Inskolningen var i alla fall ett trevligt tillfälle att lära känna andra utlänningar som hittat hit till England och ägna rasterna åt att kollektivt förfasas över engelsk standard på de klassiska ämnena bostäder, hyror och bröd. Nu har jag dessutom precis upptäckt det engelska arbetet, vilket visat sig vara en outtömlig källa för skräckexempel. Så samtalsämnen har det aldrig varit ont om på jobbet.

Försöker just nu söka arbete på Sainsbury's (stormarknad) nattskift. Det är den vanliga timlönen (£5,92) plus ett OB-tillägg på hela £1,45 /timmen. Vad är det för lön? Fattar inte att det kan vara så. Fattar inte att jag sälv överväger att gå med på det. Det är ett skämt.

Det här landet är ett skämt. Gick och klämde på paket på brödhyllan idag. Det var så deprimerande att jag var tvungen att gå ut ur affären.

Det är väl bra på många sätt ändå.

Kommentarer
Postat av: /Ronny

Visst får du lön för inskolningen?

Lycka till med jobb i handeln!



Du gick och klämde på, brödpaket?

Är det det att man inte kan SE brödet, bara KÄNNA?

Eller någon annan anledning?



Har nu lyckats ändra inställningarna på min blogg, så nu kan man lämna kommentarer. Välkommen till polackenronny!



2008-11-15 @ 20:22:28
URL: http://polackenronny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0