Vad har jag för mig?

Jag har fortfarande inget internet hemma... Måste bita i det sura äpplet och ta tag i det, även om det känns onödigt dyrt.

Jobbet är har i Hove, så det blir lagom gångavstånd. Börjar i morgon måndag, som sagt.

I går morse kom vicevärden och tog min spis, för att byta en ring. Jag passade på att fråga om värmen, som jag inte lyckats klura ut hur jag får igång. Men nej, det finns ingen uppvärming. "Det är ju inte ett kallt hus," sade den gamla damen självklart, "men det är klart, det kan ju vara skönt att få bort den värsta kylan." Vadå 'inte kallt'?? Huset är minst hundra år gammalt, säkert fyra meter i takhöjd och mitt rum har ett jättestort fönster som drar utav bara den. Måste skaffa tjocka gardiner, och tofflor. Vicevärden föreslog att jag köper ett elektriskt element, eller en typ kupévärmare. Har kollat runt lite och de kostar flera hundralappar, och drar säkert lika mycket i ström. Jag börjar med gardinerna.

Sitter hemma hos Amy &co (hon tog sig äntligen ner hit, efter att ha hållit sig i Liverpool hela sommaren och hösten) för att kunna använda deras internet. Passar på att låna tvättmaskinen samtidigt. Eftersom det är söndag, har folket här stora planer på att göra Sunday roast, eller snarare det vegetariska alternativet nut roast. Har egentligen ingen aning vad det är, men jag ser fram emot att äta det. Det blir även banoffee pie, om allt går som planerat.

Will ringde igår kväll, det första jag hör av honom sedan juni, då jag åkte över till Winchester med en massa prylar från mitt studentrum, som han och hans flickvän fick ta över, eftersom de precis flyttat in i en lägenhet och saknade det mesta. Will ska komma över till Brighton när han är ledig någon helg och tar eventuellt med sig lite prylar åt mig. De börjar tydligen ha alldeles för mycket i sin lägenhet. Tjänster och gentjänster.

Det är bra att ha vänner.

 

Kommentarer
Postat av: /Ronny

Vad är då ett "kallt hus" undrar jag? Ett hus längre bort ifrån den kalla och blåsiga stranden eller vad?



Ingår inte hushållsel (vad kallas det på engelska btw) i hyran?



Angående fotona: spelade de SÅ högt att alla gäster var tvungna att begagna sig av hörselskydd, eller är det den nya och trendiga accessoaren i vinter?



Lycka till imorgon, på jobbet!!



2008-11-09 @ 20:30:04
URL: http://polackenronny.blogspot.com
Postat av: Monika

Nej, det var ett Silent Disco, dvs den enda musiken kom genom horlurarna. Det fanns tva DJ:s med varsin kanal, sa ibland dansar ens kompisar till helt olika latar, ibland samma. Och tar man av sig horlurarna hor man bara en sal full av manniskor som sjunger falskt.

2008-11-09 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0