Ledig förmiddag.

Var pa arbetsformedlingen (eller Jobcentre Plus som det sa kackt heter i det har landet) for en intervju for att fa National Insurance Number. Pa brevet de skickat hem till mig stod att jag fatt tid for intervju klockan nio pa morgonen "men vi ber dig vanligen att se till att vara pa plats fem minuter innan intervjun." Jaha, tankte jag och kom dit i god tid. Tji fick jag! Och de andra tolv som stod och hangde pa laset utanfor Jobcentre Plus. De oppnar inte forran nio!

Intervjun gick bra i alla fall. Jag tror de var nojda med de uppgifter jag lamnade.

 
Har ar en kul bild pa en parlamentsledamot som latsas soka jobb i sitt valdistrikt.


Eftersom intervjun var over sa snabbt gick jag och hangde pa laset hos biblioteket istallet. Det kandes mycket trevligare.

Var in pa Infinity Foods idag, for att kopa en flapjack eller liknande for att klara mig fram till lunch (ska traffa Alec och ga och ata bakad potatis nagonstans) och vad fick jag syn pa inne pa Infinity Foods, om inte en ADVENTSKALENDER MED MORK CHOKLAD! Divine (valsignad vare denna tillverkare av fantastisk choklad) lanserar for forsta gangen en adventskalender med deras 70%-choklad (som for ovrigt ar jattegod).



Jag tvekade bara ett ogonblick innan jag kopte den. £3,75 ar en tredjedel av min vanliga veckobudget for mat, men jag tycker att det har gar under kategorin "saker att unna sig". Har forstas langtat efter en chokladkalender nar jag sett dem i affarerna, men inte sett nagon jag skulle kunna ata. Sa nar den har dok upp visste jag att det var meningen att jag skulle ha den.

Idag ar det meningen att jag ska jobba 14:00-22:00. Far jag jobba sa lange som till halv tio utan att de skickar hem mig far jag £6 i matpengar. I sa fall ska jag ge dem mitt kvitto fran Infinity Foods. Chokladkalendern kommer att smaka sa ofantligt annu mycket battre om det ar Babel som betalar. :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha rolig bild. Oj så gott det såg ut med den där kalendern! Brukar inte tycka om "vanliga" (enda chokladen jag inte tycker om), men med den där chokladen borde den vara god! Väl värt att du får unna dig en sådan, och ännu bättre om jobbet betalar den! Börjar inse att jag måste skärpa till mig gällande ekonomin om jag ska överleva i England:P. Har varit och tiggt om att få jobba på serviceh. Förhoppningsvis kan jag skrapa ihop pengar redan nu i december. håller tummarna

2008-11-25 @ 16:19:11
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Hugo

Den där bilden är stötande på så många sätt att jag inte ens kan räkna dem.



För övrigt är ".com-problemet" på sätt och vis fixat.

2008-11-26 @ 00:32:40
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0