Nyårs blir i norra England

Jag är på min andra lediga vecka (av tre) och relativt sysslolös, bortsett från ett berg tvätt som ska vikas, tvätt som ska tvättas och disk som ska diskas. Golvet behöver dammsugas men vi har inga dammsugarpåsar så de måste först införskaffas in någon Tesco-butik i stan, eftersom hyresvärden (som går efter billigt snarare än praktiskt) har köpt en billig Tesco-dammsugare till lägenheten. I och för sig var det skönt när vi flyttade in att det fanns en dammsugare redan.

I morgon (nyårsafton) åker Danil och jag ner till Manchester över helgen, för att hälsa på hans kompisar från Manchester Metropolitan University och fira nyårs med dem.

Såg Sverige-Ryssland live inatt på SVT:s hemsida. Fantastiskt! Danil kollade också, över min axel, men verkade tappa intresset när det gick så dåligt för det ryska laget.

Manchester:


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul för er med nyårsfirande med vänner. Kanske ingår där några öststatare som förstår hur stort det är med nyår?

Och du kan alltså se SVT live i alla fall, fast du är i utlandet? Lycka!?

2009-12-30 @ 16:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0