Byråkratjävlar

Både CSN och arbetsförmedlingen vill ha diverse dokument från universitetet. I fredags var jag in och bad om ett till CSN som förklarar vilka delkurser jag klarat av, datumen jag blivit godkänd på samt eventuella poäng. Idag hämtade jag ut det - ett dokument underskrivet av min course leader, den strikta och något skräckinjagande Dr Gill Scott, som dock alltid visat sig på nära håll vara ytterst empatisk. Dokumentet jag fick av receptionisten idag var dock helt jävla oanvändbart. Det står inte ett enda datum, varje kursmoment återföljs av en siffra utan enhet (förmodligen ska det vara procent, vilket är hur vi brukar få våra insatser betygsatta) och dessutom står det fel kurs för vårterminen. Måste alltså börja om från början.

Papperna som arbetsförmedlingen vill ha måste jag få från universitetets Registry, förklarade receptionisten. De har dock bara öppet mellan nio och tretton, så jag måste gå dit igen imorgon.

Ingen sade att det skulle bli lätt att få bidrag, men... Om en och en halv vecka måste jag börja betala tillbaka CSN-lånet från förra året, om inte de godkänt min studiestödsansökan för den här terminen vid det laget. Om en och en halv vecka måste jag betala Council Tax, om inte kommunen registrerat vid det laget att jag är arbetslös och bidragstagare. Jag har varken pengar för det ena eller andra.

Jag har skaffat internet. Jag har egentligen inte råd just nu, men jag har insett att jag inte kan gå en nätbaserad kurs utan internetuppkoppling hemma. Och om jag inte klarar kursen får jag ju inga pengar alls från CSN! Det ironiska här är att jag har en inlämning till på måndag, men jag hittar inte tid att plugga eftersom jag måste in till stan och springa runt och jaga intyg varenda dag.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vill skriva något positivt, men jag är inte så bra på sånt. Hoppas det löser sig :).

2009-02-17 @ 22:01:35
URL: http://snigelfisk.blogg.se/
Postat av: Hugo

Jävlar indeed.

2009-02-17 @ 22:06:35
URL: http://zombieparrot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0