Övervaka ordningsmakten!

Polishuset i Brighton har fått en övervakningskamera uppsatt i lunchrummet, eftersom vissa anställda inte diskar och gör rent efter sig, vilket gjort det gemensamma köket smutsigt och äckligt. Poliserna har förstås slagit bakut. Jag säger bara: har du inget att dölja har du inget att frukta! Dessutom gör ju ännu en kamera att vi blir ännu lite säkrare! Allt är som det ska!

Jag hänger fortfarande med tidigare nämnda ryss. När jag var nere med Dunderförkylningen kom han hit med citroner, en gigantisk ingefärsrot och en hög vitlökar. Alltså uppenbarligen en mycket förnuftig man! Jag har för tillfället övergivit min pasta/baked beans-diet, och blir bortklemad med lagad mat av en superb kock. Ingen maträtt har tagit mindre än två timmar att laga, undantaget en lite enklare rysk borsjtj igår.

Här är det för övrigt inte semlor som gäller idag, utan pancake day. En i Danils kollektiv hade gjort veganska plättar, så jag har rättat mig efter seden och ätit pancakes. Med sirap. Misstänker att Erika blir den första att träffa honom (hon kommer på torsdag!). För er andra kommer här en tvådimensionell version, med en jättegod paj som precis tagits ur ugnen.



Kommentarer
Postat av: Hugo

Mums!

2009-02-25 @ 00:51:34
URL: http://zombieparrot.blogspot.com
Postat av: Monika

Pajen eller ryssen? Eller lite både och?

2009-02-25 @ 01:18:32
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: M

Han ser så snäll o trevlig ut - mamma är nöjd!

Och lagar god och näringsriktig mat, en extra stjärna!!

2009-02-25 @ 08:09:23
Postat av: /Ronny

Skazu privjet od mienja! kan du hälsa ryssen.



Ingefära och vitlök känner jag igen. Ska prova citron.



Angående kamerorna så kanske det vore en lika bra lösning i köket där du bodde i maj2008?



2009-02-25 @ 17:58:37
URL: http://polackenronny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0