Förtydligande

Alltså, här på BLOGGEN händer ingenting, eftersom jag är hemma i Skell och därför inte har något att rapportera. Här på bloggen kommer det bli liv igen när jag är tillbaka i Britannias famn och kan förfasas över heltäckningsmattor och tabloidlöpsedlar igen.

Men redan nu kan jag meddela något som jag tidgare har missat:
I slutet av juli 2008 meddelade inrikesdepartementet i Storbritannien att det i framtiden ska ställas högre krav på människor som vill få brittiskt medborgarskap. Engelska språkkunskaper och laglydighet är kraven och den som begår mindre förseelser kan få sitt medborgarskap försenat med upp till tre år.

Inrikesminister Jacqui Smith säger i ett pressmeddelande:

“In recent months we have listened to people across Britain and the message is clear – they want those who want to make Britain their home to speak English, to work hard, and to earn the right to stay here.

We are making the biggest changes to our immigration system for a generation, and part of that is making sure those who stay in the UK make a positive impact on their local community.”

Storbritannien skall byggas på nya ritningar som ett samhälle med enbart mönstermedborgare! Vilka krav som ställs på dem som har medborgarskap sedan tidigare framgår dock inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0