Tillbaka till England



Just nu, onsdag eftermiddag, sitter jag på en pub i pub-och cafétäta Kemptown i Brighton. Det är för övrigt samma pub som Erika, Ida, Malin och jag följde EM på i somras. Den har alla beståndsdelar som en genuin pub bör ha: robusta trämöbler, nersuttna soffor, en personlig pubvärd, ett slitet trägolv och stammisar. Biljardbordet står i rummet intill, hundar är tillåtna och tv:n visar Eurosport. Tennis, tyvärr.

I måndags träffade jag Alec på bibblan. Vi lånade några filmer och gick hem till honom och gjorde en jättegod middag med bl a ugnsbakad sötpotatis. I går gick jag till Bentham Road för att se om någon var inne. Amy hade kommit ner från Liverpool före mig och var hemma. Vi gjorde middag på potatisklyftor och tillbehör och träffade Emma på väg hem från affären. Vi spenderade kvällen hos Emma, som har ett jättefint vardagsrum utan heltäckningsmatta.

Stora nyheter just nu:
BBC är i blåsväder för att ha vägrat visa en annons som sammanställts av tretton välgörenhetsorganisationer och som vädjar om pengar för att bedriva biståndsarbete i Gaza. BBC hänvisar till att de kan uppfattas som partiska. Deras motståndare menar att det här handlar om att hjälpa civila som fått hem, skolor, sjukhus och matproduktionen sönderbombad och inte innebär att BBC skulle stödja Hamas framför Israel.

Påven har precis välkomnat tillbaka en brittisk katolsk präst tillika förintelseförnekare. Artikeln i Observer (Guardians söndagsmotsvarighet) hänvisar till en intervju i svensk tv förra veckan då prästen påstår att det aldrig fanns några gaskamrar. (uppmärksamma Malin hade redan mejlat mig om detta. det var en intervju i Uppdrag granskning)

I övrigt knatar livet på. Jag har börjat lyssna på lokalradion, BBC Southern Counties, som informerar om vad som händer häromkring och har mer eller mindre upplysande program.

Jag har börjat läsa en distanskurs från Lund i ekonomisk historia, som även gör att jag kan söka visst studiebidrag.

Kommentarer
Postat av: Erika

Helt klart bästa puben jag varit på (har väl egentligen bara Olles här hemma att jämföra med men.. ;P)

2009-01-28 @ 19:49:26
URL: http://erenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0