En sen kväll med Letterman

Hur kan David Letterman ha en hel timme? Utfyllnad, utfyllnad, utfyllnad...

Och Kate Hudson är inte en bra skådis överhuvudtaget, hon ÄR sådär.

Vad sysslar jag med egentligen? Jo, Glasvegas ska gästa Letterman och eftersom de är det enda som går att se på tv just nu lider jag mig igenom programmet för att få se dem. Men jag fattar nu att de kommer att komma in i femtionde minuten ungefär.

-----

Men vad fan? Ska de bara få spela en låt och sedan gå igen? Ingen intervju? David Letterman säger bara "Our next guest is a rock and roll band and guess what? They're from Skatland. They're from Skatland. Yeah,  absolutely. Yep." Och så spelar de och sedan är det tack och här kommer eftertexterna.

David Letterman har alltså totalt fyrtio minuters tomt prat, en kort intervju och ett liveframträdande. Vilket sugigt program!

Jag hade velat se Glasvegas live när de bara var ett bra, men oslipat band med några bleka och småknubbiga Glaswegians. Jag vill inte betala flera hundralappar som man får göra numera, bara för att någon skivbolagsmanager satt klorna i dem. Deras låtar håller inte heller för rockstjärne-imagen.

-Glasvegas innan genombrottet-


Kommentarer
Postat av: Hugo

Varför inte bara kolla om det finns på youtube?

2009-01-13 @ 14:47:31
URL: http://zombieparrot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0