Hurra! Möbler!

Hurra!

Jag har kopt hem en massa mobler! Leverans pa mandag, fran YMCA i Hove. Ett valdigt sott, valdigt litet bord, fyra smatt skrangliga stolar och ett jattefint, gammalt skap. Allt det it morkt tra. Och en sangram i furu, med tillhorande madrass. Tyvarr bara drygt 90cm bred (3 fot), vilket ar standard pa enkelsangar. Det kommer att bli lite trangt nar Erika kommer hit, men vi loser det nog pa nagot satt. Vi tycker ju om varandra ;)

Kopte aven ett par hogtalare till datorn/mp3:n/CD-spelaren, sa nu kan jag antligen lyssna pa min musik hogt! Hela kalaset gick pa £100,  med viss rabatt fran YMCA. Erika har gatt med pa att dela kostnaden, sa pa det hela taget var det en mycket prisvard affar! Det kommer att bli lite trangt i lagenheten, men vad trevligt det ska bli att ha moblerat! Planen ar att ha det fardigt till min fodelsedag och bjuda in folk pa inflyttningsfest. Och oj vad jag blev kar i det dar skapet!



Jag forsokte handla mobler redan igar, men misslyckades totalt genom att aka at helvete langt pa fel busslinje och sedan irra runt och leta efter en stor YMCA for att slutligen hamna ratt ungefar tva minuter efter stangning. Daremot lyckades jag antligen ringa upp Brightongrenen av Royal Scottish Country Dance Society, som har nyborjarpass varje torsdag i en kyrka i Hove. Dit gick jag pa kvallen och hade riktigt roligt! Sa kallad skotsk folkdans ar inte alls folkdans i lajvarmening, dar man skuttar vilt och kastar runt varandra, utan en forfinad dans som ar gjord for fina salar i Edinburgh snarare an byafesten. Fotarbetet ar valdigt graciost och nastan balettliknande. Anda var det valdigt roligt! Kanske inte min ideala dansform, men vad fan, betydligt roligare an salsa eller danser som gar ut pa att harma tjejerna pa MTV. Bilden ovan ar fran en liknande forening i Seattle, men det sag ganska precis likadant ut i Hove, minus kiltarna. Jag var ungefar fyrtio ar yngre an de andra deltagarna. I kvall ska jag ga pa ett nyborjarpass i Highland Dancing, dvs samma balettfotarbete men solodans snarare an social dans och mer spannande, med svard och sadant.

Kommentarer
Postat av: /Ronny

Trevligt med möbler:-) Kanske kommer det några foton på det vackra skåpet hit på bloggen..?



Men vad menar du med "minus kiltarna"?! Var det strip dance?

2009-01-30 @ 12:05:19
URL: http://polackenronny.blogspot.com
Postat av: Monika

Absolut! Sa fort jag fatt hem det.



Nej sa spannande var det inte. Det var en dam som hade kilt, alla herrar hade byxor. Men precis sadana dar skor hade de i alla fall. En av instruktorerna var skotska, annars var det lokala formagor, samt en polska. Jag har for ovrigt traffat tre nya manniskor som varit polacker den senaste veckan! En av dem var fran sodra Polen. Hon som dansar ar fran Gdansktrakten.

2009-01-30 @ 12:17:44
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: Erika

alltid trevligt att ha möbler ;) Och verkligen inte en så farlig affär.

2009-01-30 @ 12:18:19
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: /Ronny

Man brukar löst räknat tala om att i Polen bor det 40 miljoner och att lika många polacker lever utanför detta lands gränser.



Rzeszów är namnet på staden mitt hjärta bultar lite extra hårt för. Hälsa polackerna!



/polacken i staan



Post scriptum. Känner mig nästan lite nöjd över min blogguppdatering ikväll.

2009-01-31 @ 23:01:25
URL: http://polackenronny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0