Vardagsrum utan heltäckningsmatta.

...Här är för övrigt första bilden från nya lägenheten. Vår första måltid bestod av Danils linsrätt, Danils hemlagade chapatis och min färgglada sallad, serverat från golvet i vårt nya ASDA-porslin. (ASDA är Wall-Marts brittiska filial)


Eftersom jag fått så bra respons på mitt förran inlägg om BNP ska jag ta tillfället i akt att uppmärksamma alla trogna läsare att det är ett torgmöte i vårt alldeles egna Skell nästa helg (nationaldagen) mot rasism. Be there or be square! Eftersom jag kommer hem till veckan för att sommarjobba ska jag naturligtvis förgylla Möjligheternas torg med min närvaro.

Ikväll blir det ett sent bio! Engelsktextade Låt den rätte komma in går på biokomplexet i Glasgow.

Solen skiner, det är varmt och svettigt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Porslinet ser fint ut! Lägenheten är svårare att uttala sej om, möbleringen kanske ni ska jobba på?

Och jag kan berätta att den 5 juni är det Världsmiljödagen, då blir det kjulning, norrländska skrönor och nattvandring på naturstig på Vitberget!

Ulla o jag var med på en vandring på Vitberget idag, i SNF:s regi. Vi såg urgamla träd, lavar och tickor och en sällsynt hackspett. Kul! Skogen på Vitberget är delvis urgammal och orörd, ovanligt då den ligger så nära en stad.

2009-05-30 @ 23:17:59
Postat av: Ronny

(Här har det uppdaterats utan att jag hängt med senaste dagarna)



Så i staan den 4:e? Benvenuti, eller så håller vi oss till svenskan och säger välkommen!

Den 3:e har jag seminarium med opponentskap. Sen ska det alltså vara slut. Fast den 6:e är jag i Ume på avslutning.



Synes snart då:-)



2009-05-30 @ 23:53:03
URL: http://polackenronny.blogspot.com
Postat av: malin

Lyckligtvis är jag ledig den 6 ovanligt nog. det din mamma skrev om vandring på vitberget lät också lockande....

2009-05-31 @ 09:47:55
URL: http://silverklackar.blogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas allt går bra för er med lägenheten och Glasgowlivet ^^

Var det inte den där filmen vi skulle gå och se för någon månad sen? :P

Vi kanske syns på torget på lördag! Kram!

2009-06-03 @ 14:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0