Flytt nr 1

Har tomt och stadat ur lagenheten och lamnat ifran mig nycklarna. For tillfallet huserar jag och alla mina grejer hos Danil i hans kollektiv. Pa l;rdag kvall gar flyttlasset norrut mot Skottland! Det mesta av mina (mina och erikas egentligen) mobler har gatt till en seconhandaffar, men eftersom sangen var trasig ville de inte ta den. Plotsligt stalldes jag infor dilemmat att gora mig av med en enkelsang i furu utan transportmedel eller kontainrar pa gangavstand och tva dagar att losa problemet. Losningen? Lana en sag och ta med sangen till kollektivet som brasved! 

Ikvall ar det avskedsmiddag i kollektivet med efterfoljande brasa pa furuved. Tidigare i dag hade Vegan Cake And Chocolate Appreciation Society sin manatliga sammankomst har i huset, sa koksbordet ar fullt med kakrester. En tjej kom med de fluffigaste, saftigaste chokladmuffins jag nagonsin atit!

Jag lider av bilabstinens. Jag vill inget hellre an aka bil. Eller annu hellre; KORA bil. I brist pa the real thing uppsokte jag YouTube och hittade Rihannas smaklassiska Shut Up And Drive. Videon ar forstas asdalig (var hon ens tillrackligt gammal for att kora nar videon gjordes?) vilket fick mig att tanka pa en mycket battre video pa samma tema. Jag gillar den sa mycket att jag lagger in den har for er som langtar efter nittiotalshits, amerikansk soder-romantik eller bara hansynslost vagfarande.



Andra klassiker pa temat coola kvinnor och bilkorning ar till exempel Kent - De andra och Sahara Hotnights - Drive Dead Slow (fast den senare innehaller faktiskt inte en enda bil i videon).

Kommentarer
Postat av: Ronny

Bil är kul. Miljöförstöring tråkigt.



På tal om hänsynslöshet och vägfarande. Kommer du ihåg resan till Ö-vik i en mindre monsterbil och paparazzifotande?

2009-05-05 @ 20:00:42
URL: http://polackenronny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0