Trendspaning: skyltfönster och julgranar

Jag är ju ingen modebloggare, men jag tänkte att för en gangs skull ska jag ge er lite trendspaning. Jag har nämligen lagt märke till en del makabra skyltfönster. En affär på Buchanan Street har huvudlösa dockor som hänger och dinglar en halvmeter ovanför golvet i stora kedjor, som om de blivit hängda typ. Ett annat skyltfönster visar väskor och andra accessoarer i lådor som hålls uppe av händer utan kroppar.
Men det kanske sjukaste av allt är att halvsnobbiga varuhuset John Lewis i år säljer julgranar som kan fästas i botten eller toppen, sa att man kan ha dem vilken väg man vill. Så här:
Ska upp-och nervända julgranar bli "årets grej"?

Kommentarer
Postat av: Erika

Upp- och nervända julgranar? (Ô_o)

Herreminje, dessa skottar.. ^^



Tack för kortet! :D

2009-11-26 @ 21:58:33
Postat av: Stina

Å, såg dockor som hängde i rep idag.

Göteborg.



Angående julgranar är plastjulgranarna i nordstan ihåliga. Allt är fusk.

2009-11-26 @ 23:15:23
URL: http://snigelfisk.blogg.se/
Postat av: malin

ja du, vars är världen påväg? Jag ska till ikea och handla julklappar snart så då kan jag kontra med svensk julskyltning...

2009-11-29 @ 11:20:30
URL: http://silverklackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0