Början på oktober.


I helgen har vi varit riktigt husliga. Akte till IKEA igar och kopte lampor och stolar och sant, sa nu ar det antligen ordentlig belysning har, plus att ingen behover sitta pa soffarmstodet nar vi ater middag! (pa IKEA passade vi pa att besoka resturangen och ata delicatobollar, en svensk delikatess som gatt val hem hos pojkvannen!) Idag gjorde vi en planering for vad vi ska laga for middagar i veckan ochsedan veckohandlade vi. Senaste veckohandlingen lyckades vi dra ut sa att maten rackte i tva veckor, med nagra enstaka tillagg. Vi far se in vi kan upprepa den succen. Vi kopte i alla fall sjukt mycket gronsaker och frukt, sa det kandes valdigt roligt. Jag hittade en pumpa for under en tia ocksa. Jag alskar hosten!

Bilden ovan ar en sockerkaka som Danil bakade. For att gora kakan mer intresssant hallde vi i en massa vallmofron, det ar nagon osteuropeisk grej. Sedan hallde vi pa med vegansk vaniljsas som vi kopte, och hallon! (middagen gjorde jag, biffar med hemmagjord brunsas och kokt potatis!)

Tidigare idag var vi till parken (Alexandra Park) och tranade pass med rugbyboll.







Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vad mysigt ni verkar ha=)

Var ute med Anton igår i värsta stormen huuuu..

men plötsligt började det att snöa!

Jag är imponerad av dig, rugby..tufft=)

Ha det gott.

Kram

2009-10-05 @ 18:34:37
Postat av: Monika

Antligen lite stöd från någon i familjen! Rugby är kul :) ååh snö!

2009-10-05 @ 19:38:29
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: Stina

Gillar flaggbilden :)

2009-10-05 @ 20:49:44
URL: http://snigelfisk.blogg.se/
Postat av: mamma

Rugby är säkert jättekul, bry dej inte om min sarkastiska kommentar tidigare - bara avundsjuk...

Kör hårt!

/soffpotatisen

2009-10-06 @ 18:07:14
Postat av: Johanna

Den där sockerkakan såg inte dålig ut.. för att inte tala om hallonen! nu är jag rejält sugen!

2009-10-06 @ 22:32:19
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0