Rugby och kakor



Efter en dryg vecka ar det fortfarande rorigt. Jag ar bara inskriven pa tva kurser (ekonomisk & social historia och politik) och min "Adviser of Studies" ar inte till nagon hjalp alls. Har pratat med andra studenter som har haft liknande problem med honom. Idag har jag i alla fall varit pa min forsta riktiga forelasning och allt gick bra.

Nu har jag antligen provat rugby! Jag var med pa en traning i kvall. Det var morkt och blott ute och grasmattan var solig. Vi tranade passningar, tacklingar och fall vilket var jattekul alltihop. Sedan spelade vi, vilket var jatterorigt. Jag forstar inte spelet. Men det kommer val?
Har kommer bildbevis pa att Danil anvander algforkladet som jag kopte honom i present fran Matfesten (huvudbonaden ar en gava fran nagon uzbekisk polare)

Jag akte minibus med laget fran universitetet ut till sportfaltet och hamnade i framsatet med tranaren. Det var en genuin rugbyskotte, sa jag fattade sa klart inte alls vad han sade.

Sedan cyklade jag hem till East End dar Danil hade middagen redo, samt sockerkaka med torkad frukt. Han ar da for gullig! Har har vi ett litet idylliskt hem, med matlagning (pannkakor igar!) styrketraning och veckohandling. Vi tog hem en hel veckohandling pa Danils cykel. Forra veckan kom Danil hem med en monsterbukett at mig. Dar fanns bland annat fyra outslagna liljor, som slog ut igar och idag och ar jattefina. I lordags var vi till ett nyoppnat ryskt cafe dar det fanns en tidning for ryssar bosatta i Storbritannien och taket i cafet var fullt av upphangda ryska sjalar. Sedan gick vi pa bio pa Cineworld (Sorority Row - rekommenderas inte).

Har ar bildbevis pa att Danil anvander algforkladet som jag kopte i present fran Matfesten. (huvudbonaden ar en present fran nagon uzbekisk kompis)


Kommentarer
Postat av: Stina

Vad är det som händer på tredje lilla bilden?

2009-09-22 @ 18:44:29
URL: http://snigelfisk.blogg.se/
Postat av: mor

Kul att förklädet passar - och dessutom matchar mössan!

2009-09-23 @ 11:05:48
Postat av: Monika

Stina: det är ju jag som gör pull-ups!



Mamma: Jadå. Danil ber mig förtydliga att han inte vanligtvis går runt i den där mössan.

2009-09-24 @ 12:18:12
URL: http://smathsin.blogg.se/
Postat av: malin

va duktig du är. jag har fullt upp och har skjutit bort alla tankar på det. Damföreningen som jag är med i styrelsen ska ha en gask (fin middag) den 17 oktober och jag är personalansvarig... så det är lite mycket, som inför ett lajv. Sen har jag börjat stå i baren på orvars (norrlands pub)en kväll i veckan. detta för att mitt liv inte bara ska handla om arabiska.... oj detta blev långt. kramar

2009-09-24 @ 20:49:12
URL: http://silverklackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0