Jäst och stolar.

Idag ska vi ut och jaga stolar i secondhand-affärer här i East End. Det är verkligen på tiden, just nu turas vi om att sitta i skrivbordsstolen och på soffarmstödet!

Häromdagen skulle jag baka bröd. Jag använder en torrjäst som först måste aktiveras med vatten och lite socker. Vanligtvis brukar det bli 1-2 cm skum när jästen är färdigaktiverad, men eftersom jag inte bakat på hela sommaren var det lite si och så med att komma ihåg hur mycket jäst jag brukar använda. Så istället fick jag en decimeter skum som tillslut föll ner på bakbänken. Det blev inget brödbak den dagen.


Kommentarer
Postat av: /Ronny

Haha, så det kan gå. Finns jästtärningar att köpa även i Skottland?

2009-09-27 @ 20:38:16
URL: http://polackenronny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0