Sverigedagen

Nar jag far hemlangtan brukar jag ta en tripp till IKEA. Sa aven idag. Jag brukar inte handla sa mycket (diskborstar och varmeljus) men jag gar dit for att insupa atmosfaren, samt fa delicatoboll och lingondricka i resturangen. Idag sag jag en soffa som jag gillade, annars kanns det mest modernistiskt plastigt, glansigt och avskalat och trist. Istallet fastnade jag for bockerna i bokhyllorna! Tyvarr ar bockerna bara dar som skyltmaterial, nagot som Ronny fatt lara sig den harda vagen. Det var synd, for det var riktigt intressanta titlar. Vid en soffa fanns ett litet bord med temugg och ett par bocker. Det sag sa hemtrevligt ut! Jag tog den oversta boken (Andrej Kurkovs Pingvin forsvunnen) och borjade lasa. Vilken intressant historia jag blev indragen i! Nu maste jag bara hitta samma bok nagonstans sa jag faktiskt kan ta hem den. Det var kul att ga runt inne pa IKEA, lasa svenska bocker och sms:a Ronny och Malin, samt prata med mamma som ringde medan jag provade ut madrasser! Kandes nastan som hemma.





Har ar soffan jag gillade; den jag provsatt hade en fin brun farg. Den ar liksom kompakt, komfortabel och elegant pa samma gang. Och sa har den ben som gar att dammsuga under. Perfekt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0