En utflykt till Stirling; jag återvänder till bloggen.

Det är dags för en uppdatering här, känner jag. Jag har vårlov och Danil har en veckas semester. Vi klev upp åtta i morse vilket fick mig på ett hurtigt humör. Alltså gick vi in till stan och tog tåget ut till STIRLING! Kullen som är gamla stan har jättefina hus (som kulminerar i Stirling Castle samt en stor kyrka) och utsikten var mäktig. Annars känns det som en trist stad att vara i. Väldigt mycket sten som gör att stans dominernade färg är grå. Vädret var väl inte direkt färgrikt heller. Ett roligt sammanträffande är att det i veckan är precis ett år sedan jag och Erika var i Stirling tillsammans!
Plötsligt kom solen fram, en ovan och nästan obekväm känsla efter att vi vandrat i snålblåsten och picknickat under ett paraply.


Ett år sedan: Erika vid Stirling Castles yttre mur.

Kommentarer
Postat av: Erika

Yay, välkommen tillbaka ;P Tror du jag har lite ångest när jag pulsar genom snön här och tänker på vart jag var för ett år sedan? Jag är så nära på att ta en enkel biljett tillbaka ;) Men längtar till när du kommer hit! kram vännen!

2010-03-28 @ 12:45:45
Postat av: Ronny

Men solen tittade alltså fram, ser jag på dina kisande ögon.

2010-03-28 @ 20:04:26
Postat av: Anna

Ohej vilken skillnad. Har just pulsat runt ett oskottat broarna. Vad avunds jag blir när jag ser dessa bilder.. Vill ha vår NU! Längtar efter asfalt, gräs och cykel.

Vad kul med en liten utflykt tillsammans. Passa på för snart är du här i snömodden.. Ha det gott!! Kram på er!

2010-03-28 @ 21:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0