En vecka RAW

Nu nar mina tentor ar gjorda (FINITO!) och sommaren verkar ha kommit hit, ar det dags for nya utmaningar. (arligt talat tror jag det har varit sommar har i nagra veckor, men jag har suttit inomhus och svettats over kurslitteratur) Danil och jag har utmanat varandra att ata levande foda i en vecka, dvs bara farsk frukt, gronsaker, notter, fron etc som inte upphettats over typ fyrtio grader (eller daromkring). An sa lange ar det bara bra. Det ar kul att ga och handla bara en massa harligt frukt och gront. Till middag idag hade vi en jattekryddig tomatsoppa (typ gazpacho) som Danil gjorde; och en sallad med pok choi och mango som jag gjorde. Jag hade aldrig kommit pa sjalv att blanda kal och mango i en sallad men oj vad gott det blev!








Kanner att jag for en gangs skull ska dela med mig av vad det ar jag ater for nagot. Alltsa:

Recept pa superenkel kall tomatsoppa:
12 tomater
1 gurka
2 selleristjalkar
1 rod paprika
3-6 pressade vitloksklyftor
6 msk olivolja
1 tsk havssalt
1/4 tsk cayennepeppar
Steg 1: Mixa allt i mixer eller med mixerstav
Steg 2: stall i kyl eller frys en stund innan servering
Mums mums! Bor ha en latt brannande eftersmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0