Många bäckar små

Jag skulle gå till affären och köpa två liter sojamjölk. Jag valde ut den billigaste sorten, samtidigt som jag lade märke till att det var ovanligt mycket folk i affären, och ovanligt tomt i hyllorna... Jag har ingen aning varför, men affären rear ut nästan alla varor och hela Dennistoun verkar komma dit for att fynda. Jag kunde inte låta bli att ryckas med och började gå på jakt efter gula prislappar. Jag som gick dit för att köpa två liter sojamjölk kom ut med marsipan, marmelad, glutenfritt bröd, två kilo bananer och tre paket kastanjer - och femton pund fattigare!

(men jag gillar verkligen kastanjer, och de brukar ju vara så dyra...)

Naturligtvis blev det fel i inslagningen några gånger, insåg jag när jag kommit hem. Jag fick inte alls nedsatt pris på allt, men eftersom det rör sig om så lite pengar ids jag naturligtvis inte gå tillbaka. Lurad?


Kommentarer
Postat av: malin

jagskulle ha gått tillbaka, det handlar om principen, rätt ska va rätt. Du vad hette den där boken du läst om "girls gone wild"-videorna som göra av kvinnor?

2010-05-14 @ 21:20:53
URL: http://silverklackar.blogg.se/
Postat av: Monika

Female Chauvinist Pigs. Mycket intressant, skrammande bok.

2010-05-15 @ 14:56:44
URL: http://smathsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0