Post-election blues

Sa var det fardigt...


... efter nastan en veckas velande och prutande och overvagningar sa har Liberal Democrats gatt med pa att stotta en Conservatives-regering. Eller om LibDem till och med ska sitta med i regeringen. Jag vet inte. Jag har gett upp. Conservatives ska fa styra. Okej, jag avskyr verkligen (New) Labour och nastan all deras politik, men jag ar overtygad om att det blir varre med Conservatives. De havdar att de inte alls ar samma gamla hogerparti, men har samtidigt i valkampanjen lovat ett sarskilt statligt bidrag till gifta par. Alltsa inte till familjer, utan till gifta familjer. Ar man gift ar man lite battre, lite seriosare liksom. For att inte tala om Conservatives militar- och miljopolitik. Nej fy. Jag hade hoppats att LibDem skulle ha blivit sapass stora att de kunde ha styrt med Labour, som forstas skulle ha gatt pa kna och gatt med pa allt LibDem vill, bara for att fa vara kvar i regering. Men sa blev det inte, formodligen foratt LibDem och Labour tillsammans anda inte skulle ha fatt egen majoritet.

A andra sidan: Det brittiska miljopartiet, Greens, fick in sin forsta parlamentsledamot NAGONSIN. Caroline Lucas rostades in av befolkningen i - ja gissa - Brighton! Jag har faktiskt traffat Caroline Lucas nar hon kom pa en demonstration mot att Starbucks oppnat (olagligt) i ett omrade av Brighton som har manga sma caféer. (jag har forgaves letat efter foton fran den demon, utan att hitta dem - det finns en sarskilt fin bild som jag tog, av Danil i samsprak med en polis som vaggar pekfingret at honom)

Nu nar Storbritanniens politiska framtid ar bestamd kan jag agna mig helhjartat at nasta stora val; Eurovision! Blir det litauska Eastern European Funk kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0